Wednesday, April 6, 2011

FULL TIME: West Brom Vs Liverpool

Susah untuk saya katakan tentang game ini. Nampak seperti gaya permainan sudahh bertukar. West Brom bermain stail Kenny dan stail Pak Cik Roy masih tersemat dalam kalangan pemain Liverpool. Saya seperti sudah  hilang semangat untuk menyaksikan perlawanan tersebut. Tapi disebabkan keyakinan saya pada King saya teruskan juga melhat aksi tersebut.

Separuh masa sudah menampakkan kawalan bola yang tinggi oleh pasukan Pak Cik Roy. Permainan mereka nampak begitu berbahaya. Odemwingie agak sukar untuk dikawal bagi Kirgiakos saja la. Kalau ada Agger rasanya pertahanan kita nampak lebih utuh. Apa yang saya lihat pada perlawanan tersebut semua pemain bermain di bawah tahap sebenar. Lebih menyedihkan pasukan kita pula asyik dihantui dengan kecederaan yang berpanjangan. Musim perpindahan kali ini rasanya bek tengah perlu lagi seorang yang boleh menjadi tembok besar cina kita.

Pemain tengah seorang pon tak dapet nk support striker. Spearing nampak tersangat lembik. Lucas bermain dalam keadaan mamai rasanya. Raul tersangat huduh apabila bermain di sayap kiri. Sepatutnya dia bermain di bahagian tengah. Apakan daya semua caturan ada dalam kepala King. Kuyt yang bermain untuk Belanda sebelum ni nampak seperti terkapai-kapai dan macam letih ja. Letih bermain untuk negarnya kot. Saya amat harap Kuyt boleh skor lagi malam tu. Harapan tu adalah palsu semata.

Untuk striker kita yang hebat Suarez dan Caroll saya rasakan gandingan mereka buat masa ni tidak menjadi. Rasanya perlukan lebih waktu untuk mereka serasi bersama. Saya rasa team kita perlukan pemain sayap yang laju dan mampu untuk membuat hantaran tepat kepada Caroll. Elia mungkin dapat mengisi kekosongan tersebut.

Bagi pengadil pula, rasa macam tak ada pengadil ja malam tu. Pengadil tu macam buat tak tau je. Bengang jugak saya tengok. Dah la pasukan bimbingan saya kalah sebab pengadil pagi tu. Bila tengok game tu rasa tak semangat ja. Apapun semangat yang tinggi amat diperlukan oleh penyokong dan jugak pemain bagi meneruskan baki perlawanan yang ada untuk mengejar slot ke eropah.

Tapi pertahanan kita perlu di baiki segera bagi menentang City. Kirgiakos rasanya tak sesuai untuk game kali ni. Harap je badan besar tapi lembik. Teruskan usaha Reds. YNWA

p/s: maaf la emo sikit.

No comments:

Post a Comment