Sunday, February 13, 2011

FULLTIME:LIVERPOOL 1-1 WIGAN



Sebenarnya gua memeng malas nsk update blog ni. Maklom sajalah dengan keputusan pasukan kita malam 
semalam, hehehehe. Tapi atas dasar pandang ke timur,eh macam dr. Mahathir la pulak ahahahaha. Atas dasar professionalisme sebenarnya, maka saya ulas juga. Bercakap mengenai Dr Mahathir, saya punya tahap konfiden semalam memang tinggi,apatah lagi kita berdepan dengan antara pasukan tercorot liga dekat Anfield pulak tu. Cehh!apa barang masuk Dr Mahathir ni. Hahaha sabar,bukan saya dok teringat kat CekDet,tapi saya duk teringat dekat seorang lagi doctor yakni dR Rozmey(jusmate susu kurus tu) yang memang terkenal dengan konfidentasinya yang tahap melampau. Ada ka target filem 2 Alam buleh pecah panggung dengan kutipan melebihi 20j? Hoi agak2 la bro. Haa macam tu la thap konfidentasi(??) saya malam semalam, habeh kurang Liverpool buleh tibai sebijik masa first half, pastu sodakallah hulazimkan game dengan 4-5 bijik lagi wuhahahahah. Wigan jer pon bro.  Apa sangat la yang depa ada ahahaha. Chelsea pon kita bantai.

Ku sangka panas kat Baling, rupa-rupanya banjir di negeri Johor. Baju sama biru(tapi bju wigan ada jalur putih)tapi stail masing2. Keputusan perlawanan semalam tidak berpihak kepada pasukan kita apabila kita sekadar mampu seri 1-1  dalam perlawanan di tempat sendiri. Permulaan yang baik jika tidak dikekalkan pasti membawa padah.kita mendahului pada separuh masa pertama sekali lagi melalui Raul Meireles-our legend in making pada separuh masa pertama dengan menyambut baik hantaran Fabio Aurelio yang terkena pertahanan lawan degan satu volley yang cantek menewaskan Al-Habsyi. Selang beberapa minit kemudian giliran suarez mencuba namun terkena tiang sebelah kanan.

Separuh masa kedua menyaksikan beberapa pertukaran dilakukan. Meireles dikeluarkan, ura-ura mengatakan dia mengalami kecederaan dan Ngog dibawa masuk. Kemasukan Ngog nyata mengecewakan saya kerana dia asyik hold bola dan jatuh…skali lagi hold bola dan jatuh..natang apa lah yang dibuat oleh mamat ngog ni. Kemasukan Jovanovic juga tidak banyak memberikan impak kepada barisan serangan Liverpool sebaliknya Wigan telah mendapat gol penyamaan menerusi Gouhori. Salah bek kita jugak. Sapa suruh tak amrk N’zogbia tu. Tak pasal-pasal dia buleh but low cross tapi Gouhori memang kompom offside masa tu. Dey apa da linesman! Sejurus selepas itu pasukan kita terus memberikan tekanan terhadap pintu gol wigan termasuk 3 sepakan percuma dari posisi yang bahaya namun hampeh-tiga2 tak masuk(suarez kena palang lagi). Namun yang jelas sekali ternyata bek wigan mark kaw-kaw punya kita punya arnab yakni Suarez.

Kesimpulannya, kita perlu segera bangkit.YNWA!(gua xdak mood nak tulis..sorihehehe)


P/S:siapa perasan lagu torres dekat old trafford semalam?

3 comments:

  1. game tu patut menang, sama ada kita tak bernasib baik atau wigan yang terlebih nasib baik

    biasak ahh rupanya ada lagi ref/linesman yang anti Liverpool ingatkan dah banyak muka baru leh lah tarik nafas lega...

    ReplyDelete
  2. nak buat cmna bro..semua dengki dgn kebangkitan liverpool...

    ReplyDelete