Sunday, February 6, 2011

Agak Cuak



Kali ni aku usha game Liverpool bukan di kawasan aku. Semalam keluar pergi makan-makan dengan kawan-kawan di Bertam. Sembang punya sembang tak sedar jam dah menunjukkan pukul 11.40. Alamak nak balik rumah memang tak sempat. Nak tengok dekat mana ni??? Ni bukan tempat aku. Mana aku tau tempat-tempat nak usha game bola. Kalau dekat tempat aku memang satu tempat ja aku landing sebab situ ja tempat untuk penyokong Liverpool berhimpun. Dah la tv banyak. Duduk site mana-mana pun boleh usha lagi. 

Ok. Aku pun set la dengan member aku nak tengok dekat mana. So, lepas hantar je member-member aku yang lain balik rumah sebab tak boleh join sekali aku pun dengan segera pergi la ke kedai yang berhampiran secepat yang mungkin. Sampai-sampai je di situ, mak ai, penuh pulak. Dah la tv tu possing untuk pelanggan di luar je. Yang dalam kosong la. Itu tak pa lagi. Yang dekat luar tu semua baju biru. Adus. Kacau line la macam ni. Tak kan nak berselit-selit kat situ pulak. Aku sorang je fan The Reds. Mau kena tibai dengan diorang. Dah la bukan tempat chek.

Aku tengok jam lagi 2 minit lagi nak mula. Tak pa la. Ubah plan kali ni. Aku tanya member aku kat mana ada gerai lagi. Dia kata nak senang jom pi tempat dia. Ok set. Ingatkan dekat ja. Mau 6 @ 7 minit jugak. Tu pun sebab pecut tahap gila dah. Sampai-sampai ja game dah mula. Terlepas la nak tengok aksi salam-salaman. Mana nak tau mungkin ada sorang dua player buat dajal kat To@#$. Tapi itu semua tak berlaku. Bagus betul player Liverpool. Ada disiplin. Kat sini pun agak penuh. Tak pe la, asalkan boleh tengok.

Alamak!!! Sini pun tempat fan Chelsial berhimpun. Alah!! Buat tak reti apa sudah! Tak nampak langsung fan Liverpool. Semua macam bersorak untuk Chelsial je. Nasib baik la aku tak pakai jersey, kalau tak dah lama kena paku. Banyak betul komentator kat sini. Pak cik-pak cik kat sini pakat-pakat kasi ulasan. Kadang-kadang nak tergelak jugak dengar diorang sembang. Koleksi pundit kot.

Dalam dua tiga kali Liverpool nak buat serangan, suara aku dah memecahkan atmosfera kat situ. Tu baru nak buat serangan bukan serangan betul. Biasa la rasa macam duduk kat tempat sendiri pulak. Sesekali ada la dua tiga mamat Chelsial asyik dok pandang-pandang je kat aku. Tambah-tambah bila Maxi terlepas nak skor. Kalau perempuan dah lama aku ngorat. Sebab laki je aku cuak sikit. Pandangan mereka tu tajam bagaikan dipanah. Tapi diri ini tetap cool. Cewah!!!

Masuk je second half aku senyap sikit. Kali ni Chesial asyik menyerang je. Takut pun ada. Pastu bola sampai kat Abg Gerad, terus menghantar ke tengah and then Kuyt dummy di situ, tetiba Meireles, GOALLLLL!!!!!! Bersorak sakan aku. Bising aku sorang ja sambil berkata "padan muka", sebab kat tv tunjuk muka T@#$% yang kesedihan. Yang lain senyap sepi. Time ni la fan-fan Chelsial usha panas ja. Macam nak bagi buah tomoi kat aku jer, nak tiru Agger la tu sebab dia dah kasi tomoi sama T@#$%. Nak tergelak betul tengok diorang ni. Tapi dalam hati agak cuak. Dan keadaan ni berakhir sampai wisel penamat. Yes!! Terdengar pulak omongan sorang brader ni kat kawan dia, 'jangan sembang dengan aku, aku tengah bad mood'. Aku pun gelak la sekuat hati, tapi dalam hati saja la. Nak mampus gelak betul-betul, mau bengkak sebelah mata.

Tahniah kepada pasukan Liverpool. Tak sia-sia aku berjalan jauh. Percaturan King Kenny memang dahsyat la. Aku sangat berbangga menjadi fan Liverpool. In King Kenny We Trust. YNWA (asgard).

No comments:

Post a Comment