Saturday, October 5, 2013

FT: Liverpool 3-1 Crystal Palace



Liverpool melonjak ke persada liga perdana dengan megahnya. Walaupun menang ,sekali lagi Liverpool raja pada separuh masa pertama,kerdil di separuh masa kedua. Sukar untuk menyembunyikan rasa optimis bila pasukan yang kita sayang bermain sebaik ini.16 daripada 21 mata penuh satu pulangan yang baik bila diambil kira prestasi turun naik pasukan lain.

Dengan kecederaan key players,Rodgers kembali bermain posisi 3-4-1-2 dengan Henderson mengambil tempat Lucas dan Sterling sebagai RWB. Jelmaan SAS muncul kembali. Pergerakan Suarez sebagai floating forward terlalu mencabar untuk pemain Crystal Palace. Power betul dah tergelincir pun boleh lagi skor. Sturridge amatlah humble cuma mampu dapat satu gol. Henderson excellent dalam dua tugas utamanya di bahagian tengah; shielding defence dan juga pressing lawan. Sakho pula kereta kebal, tak gelabah dan gemar main short pass. Namun Sterling mengecewakan dan kelihatan tak sehaluan dengan pemain lain.


Tarian gol solo ala-ala penari ballet 

Minggu perlawanan international memberi peluang Johnson,Allen,Coutinho dan Cissokho kembali sembuh. Saya tak sabar nak lihat apa yang mampu kita lakukan bila kita menggunakan kesebelasan utama kerana walaupun kita menang, namun banyak lagi cacat cela dalam permainan terutama di bahagian tengah. Lopong-lopong ini andai berlaku ketika menentang lawan-lawan besar alamatnya pasti kita dihukum. Saya paling tak suka bila second half main ala kadar,boleh buat jantung rasa nak explode.

Fakta bukan auta: Suarez has 19 goals in his last 22 games while Sturridge has 19 in 24 matches since joining in January.Boom!

Adios! YNWA
-Z-

No comments:

Post a Comment