Wednesday, January 26, 2011

Liverpool VS Fulhampeh

Fuh. Aku amat teruja sekali melihat aksi pada minit-minit awal permainan. Pasukan kesayangan kita bermain dengan begitu agresif bagaikan garuda menyambar mangsa nya. Tapi itu semua tidak berlaku lama. Momentum permainan akhirnya mulai merosot. Liverpool tidak dapat bertahan lama dengan tempo menyerang. Semuanya jadi caca marba.

Kelibat Sang Kapten sangat la dinantikan dalam perlawanan ini. Aku agak terkejut juga melihat lineup team tadi. Meireles main dengan Torres. Memang tidak dapat dijangkakan apa yang bermain dalam benak fikiran King Kenny. Aku rasa beliau lebih gemar meletakkan Meireles di situ berikutan prestasi yang dishowkan olehnya. Abg Gerrad main dengan Poulsen???Mana Lucas Leiva???Pelik!!!!

Percaturan King Kenny sukar kita duga. Aku sangat la mengharapkan keajaiban dengan sentuhan beliau. Apa yang aku nampak pada game tadi Gerrard seakan-akan tiada function. He cannot control the game. Mungkin sebab player Fulhampeh main macam hampas. Tak kisah la apa pun. Kapten kena main di tempat asalnya kot. 

Untuk pertahanan kita pada game tadi aku nampak sangat-sangat la bagus. Skrtel dah minum ayaq stoking Kenny kot. Larian Johnson sangat memukau. Rambut dah pendek kurang sikit beban dekat kepala agaknya.
Banyak overlap yang dia buat. Tapi nyaris-nyaris juga nak kena penumbuk dengan Pantsil si penjaring gol. Terima kasih.Nasib baik la mereka main profesional. Kalau liga Malaysia silap-silap dah masuk hospital. Tapi sekarang dah bagus. Bagi anak muda Kelly, banyak lagi masa untuknya. Dialah bek yang paling menyerlah dalam game ni. Overlapnya sangat mengujakan. Hantarannya cantik. Sipi-sipi ja nak gol time meireles tanduk. Stockdale cekang la plak. Kelly bakal jadi prospek Liverpool yang mahal. Aku harap player-player muda macam Pachecho dapat main juga.

Wira untuk game ni aku rasa la Reina si penjaga gawang. Fulamak main dahsyat betul. Asyik Save ja. Kalau tak da dia la tadi aku rasa mau tiga empat gol gak yang bocor. Selamat la gawang Liverpool. Bagi Poulsen aku rasa sudah masanya dia bersara. Dia dah tua. Lari pun lambat walaupun dia main cantek la juga. Shelvey lebih sesuai untuk menggantikan tempat dia la aku rasa. Torres kureeng sikit la tadi. Bek lawan main agresif sangat. Kuyt pun tak boleh nak buat apa. Tapi gol Torres yang dikatakan Offside tu memang tak puas hati betul. Lebih baik ambil Linewoman dari Lineman. aku nampak memang tak Offside la. Rugi betul. Tapi apapun kita menang walaupun gol hadiah dari Pantsil. Penyokong Setan Merah mungkin akan bersuara. So buat tak tau saja dengan mereka-mereka ni. Jangan layan. Yang penting kita menang dapat tiga mata. YNWA


No comments:

Post a Comment