Saturday, October 19, 2013

Preview Oh Preview: Newcastle United vs Liverpool


Salam sejahtera saya ucapkan kepada semua. Harap maaf jika blog ni kelihatan kusam dan tidak berseri. Almaklumla pakat sibuk habih. Pakat nak pegang banyak jawatan jadi macam ni la, yang di kendong tak tau pi mana yang dok ligan hilang lesap entah ke mana. Sebelum saya memulakan penulisan saya, saya nak ucapkan selamat hari raya qurban kepada yang Muslim, maaf sekali lagi sebab lambat.

Tak payah cerita panjang, malam ni pasukan kita akan bertandang ke St. James bukan untuk menghadiri majlis qurban, qurban dah habih dah cek oiiii, tapi untuk mengorbankan pasukan Magpies. Bukan apa semangat korban tu ada lagi, tu yang dok membawak sampai ke laa ni.

Saya di khabarkan bahawa coutinho masih belum cargas sepenuhnya termasuk aspas, coates dan Mr Enrique menjalankan pembedahan kecil. Tapi tak pa, Abg Glen sudah sihat. Mesti ramai rindukan kelibat pemain ni kan. Bagi kes Lucas saya tak pasti sangat, ada kata dia ambik cuti bini bersalin. Tapi apa pun tahniah Lucas anda memang lelaki sejati.

Kepulangan pemain-pemain dari mewakili negara masing-masing pasti memberi suntikan baru. Tambah-tambah abang long Gerrard kita. Mana taknya, beliau berjaya membawa pasukan negaranya masuk piala dunia tahun depan. Harap-harap ini boleh menjadi penyunting semangat buat beliau untuk mengetuai pasukan bagi melapah magpies.

Formasi apa yang bakal digunakan oleh Boss besar saya tak pasti, sesungguhnya saya yakin beliau akan menggunakan Formasi sebelum ini yakni 3-5-2. Dengan formula dan rencah yang istimewa, makanya magpies akan menjadi hidangan terunggul malam ini. Saya amat yakin dengan Formasi sebegini dengan meletakkan 2 pemain yang boleh menyerang mahupun bertahan di kedua-dua belah sayap. Formasi ini juga mujarab jika anda bermain dalam Fifa atau Pes sekalipun. Kalau tak percaya sila cuba. Sebab inilah formasi yang saya sangat suka jika bermain game. Tu pasal la eksaited terlebih.

Apa-apa pun saya harap malam ini pasukan Liverpool berjaya membawa pulang 3 mata penuh walaupun main tak elok sekali pun. Apa yang penting adalah 3 mata kerana kita sedang berkongsi mata dengan pendahulu liga, Arsenal. Diharapkan pasukan kita tidak begitu berasa selesa dengan kedudukan terkini. Dalam falsafah dunia bola sepak apa jua pun boleh berlaku. Selamat maju jaya...YNWA.

Por favo
-Mie-

No comments:

Post a Comment